ساحل درخشان مالدیو کجاست
نوشته شده توسط : admin

در مناطق خاصی در سراسر جهان، سواحلی با آبی جادویی مانند نقاط نئونی ریز می درخشند و به نظر می رسد که ستاره ها در ساحل در زندگی می کنند. ساحل درخشان مالدیو کجاست ؟ یکی از این سواحل زیبا ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو است. وجود این نورهای آبی نئونی در ساحل و امواج به دلیل واکنش شیمیایی به نام تابش زیستی است، این چیزی است که وقتی یک میکروارگانیسم در آب توسط اکسیژن مختل می‌شود، اتفاق می‌افتد.

 
 

در مناطق خاصی در سراسر جهان، سواحلی با آبی جادویی مانند نقاط نئونی ریز می درخشند و به نظر می رسد که ستاره ها در ساحل در زندگی می کنند. ساحل درخشان مالدیو کجاست ؟ یکی از این سواحل زیبا ساحل درخشان جزیره وادهو مالدیو است. وجود این نورهای آبی نئونی در ساحل و امواج به دلیل واکنش شیمیایی به نام تابش زیستی است، این چیزی است که وقتی یک میکروارگانیسم در آب توسط اکسیژن مختل می‌شود، اتفاق می‌افتد.

جزیره وادهو مالدیو بسیار شگفت‌ انگیز است، و بازدیدکنندگانی که تور مالدیو را تهیه کرده اند را در سراسر جهان برای دیدن این نور آبی زیبا در ساحل جذب می‌ کند. جزیره وادهو جزیره کوچکی از جزیره مرجانی است، که در خط استوا در جنوب غربی سریلانکا در اقیانوس هند واقع شده است. هنگامی که امواج در ساحل شنی می شکنند، یا پاهای برهنه وارد شن های مرطوب می شوند، درخشش آبی روشن ظاهر می شود. این اثر جادویی توسط پلانکتون های بیولومنسسنتی ایجاد می شود که اغلب در آب های گرم ساحلی دیده می شود.

ساحل وادهو در مالدیو

جزیره وادهو بخشی از جزیره مرجانی در مالدیو است. جمعیت آن کم است، اما به لطف درخشش باشکوه ساحل که اکنون معروف است، به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است. برای خرید تور بدروم به سایت الفبای سفر مراجعه کنید. این ساحل مسحور کننده از میکروارگانیسم های ریز پوشیده شده است که معمولا با فیتوپلانکتون اشتباه گرفته می شوند. موجودات آبی که این پدیده را توضیح می دهند در واقع سخت پوستان استراکود هستند که در زمان تماس با سطح آب برای چند ثانیه یا حتی چند دقیقه می درخشند، در حالی که فیتوپلانکتون ها فقط برای کمتر از یک ثانیه روشن می شوند.

 

موجودات بیولومینسانس از انرژی شیمیایی استفاده می کنند که به صورت نور آزاد می شود. آنها حاوی ترکیب منحصر به فردی به نام لوسیفرین هستند که وقتی در معرض اکسیژن قرار می گیرند، یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند که درخشش زیبایی از خود ساطع می کند.

درخشش پلانکتون‌ ها بسیار دشوار است و اغلب در خارج از اقیانوس رخ می دهند. تنها زمانی که جریان‌ های جزر و مدی باعث می‌ شوند که آنها به تعداد زیاد به سمت ساحل شسته شوند، می‌توانید آنها را از خشکی ببینید. برای اینکه بیولومینسانس اتفاق بیفتد، آب باید توسط چیزی جابجا شود، بنابراین با برخورد موج سواری به خط ساحلی، امواج در نور آبی موج می زند. یا همانطور که در امتداد ساحل قدم می ‌زنید، پلانکتون‌ هایی که روی شن‌ ها و سنگ‌ های ساحل گذاشته شده ‌اند روشن می‌ شوند و زیر پای شما برق می‌ زنند.

دیدنی های ساحل جادویی وادهو

درخششی که در شب در سراسر این ساحل مشاهده می کنید، نتیجه یک پدیده طبیعی است که ما از آن به عنوان بیولومینسانس یاد می کنیم. این بدان معناست که یک موجود زنده نوری را که در این ساحل می بینید ایجاد می کند. این پدیده اغلب به عنوان دریای ستارگان شناخته می شود. تور بلغارستان ارزان قیمت را با الفبای سفر تجربه کنید. بسیاری بر این باورند که چندین موجود دریایی وجود دارد که قادر به تولید نورهای زیبا هستند، اما موجودات موجود در این ساحل توسط سخت پوستان استراکود ایجاد می شوند که ساحل را می پوشانند. نورهای تولید شده توسط این موجودات کل ساحل را می پوشاند و جادویی به نظر می رسد. مردم از سراسر جهان برای تجربه آن به اینجا سفر می کنند.

4-2

علت درخشش ساحل وادهودر مالدیو

علت درخشش پلانکتون های بیولومینسانس در ساحل وادهو

این موجودات کوچک با استفاده از ماده شیمیایی به نام لوسیفرین نور تولید می کنند. فرآیند ایجاد یک نور بیولومنسنت، که صرفاً نور تولید شده در یک موجود زنده است، بین موجودات متفاوت است. برخی از آنها به یک غذای خاص یا موجود دیگری نیاز دارند تا این اثر اتفاق بیفتد. اما این نوع پلانکتون که داینوفلاژلات نامیده می شود، خود به خود لوسیفرین تولید می کند. نوری که از پلانکتون‌ های کوچک ساطع می ‌کنند «نور سرد» نامیده می ‌شود، به این معنی که کمتر از 20 درصد نور گرما تولید می‌ کند. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com)  مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: